Missio canonica

Conform Codului de Drept Canonic (can. 805 și 804, art. 2) este datoria episcopului locului să numească sau să aprobe profesorii de religie. Aceștia trebuie să se remarce prin „doctrină dreaptă, prin mărturia vieții și prin competență pedagogică”. În acord cu instituțiile statului, profesorii de religie din școlile publice primesc anual din partea episcopului „missio canonica”/acordul cultului pentru a continua această misiune a lor. Atunci când se constată nerespectarea exigențelor morale sau religioase cerute prin Codul de Drept Canonic (principalul act legislativ al Bisericii Catolice), episcopul poate cere îndepărtarea unui profesor de religie din această slujire.

Coordonarea procesului de obținere a missio canonica se face prin intermediul Oficiului pentru Pastorație Școlară și Predarea Religiei în Școli. El stabilește și calendarul prin care profesorii care exercită deja acest oficiu pot obține acordul cultului pentru continuarea misiunii.

Portofoliul pentru obținerea missio canonica va conține următoarele documente:

  • recomandarea de la părintele paroh (locul domiciliului);
  • C.V.-ul (obligatoriu pt. începători / debutanţi şi reactualizat pentru ceilalţi profesori);
  • raportul de activitate pentru anul şcolar în curs (cu specificarea participării la toate activităţile conţinute în calendar: olimpiade, simpozioane, întâlniri, cercuri pedagogice, etc.);
  • grila de autoevaluare aflată în vigoare (pentru profesorii care predau deja religie); se poata lua de la expertul zonal;
  • proiect didactic (pentru începători/debutanți până la examenul de definitivat).

Toate documentele pe foi A4, perforate, fără folii de plastic, in dosar de plastic!